AL-QURAN EXPLORER

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

HARI KELUARGA DI CAMERON HIGHLANG: 18 & 19 DIS. 2009

Rabu, 16 Jun 2010

KENDURI RUMAH JIRAN-EN HAMID 12.6.2010





Baju kuning, pak hasan, kepala mengidang kami


Kenduri rumah En Hamid jiran sebelah rumah aku pada 12.6.2010(Sabtu), aku kena jadi wakil tuan rumah, teruk dan letih juga la, tapi tak apa dapat juga pengalaman. Kami di sini buat secara gotong royong, dari memasak, mengidang, basuk pinggan dan juga pasang khemah dan lain2 lagi.

Kerja2 bermula pada petang jumaat mendirikan khemah dan mengangkut kelengkapan dari setor ke rumah kenduri, bagi kaum wanita kerja memasak diserahkan kepada mereka. Ada tukang masak, tukang mengidang, bancuh air, kutip pinggan dan membasuh. Semuanya bekerjasama tanpa mengira fahaman politik. Rumah aku di jadikan tempat membasuh dan membancuh air.

Lebih kurang jam 5.00 ptg. semua kelengkapan saperti khemah, kerusi meja, pinggan dan lain2 dikemaskan untuk dihantar ke setor. Alhamdulillah makanan lebih dari cukup, dan yang lebih di tapaw untuk semua yang terlibat. Semua yang terlibat di bagi ole2 oleh tuan kenduri(En Hamid), beliau berpuashati dan mengucapkan terima kasih kepada ahli pakatan yang tolong menjayakan majlis kenduri kahwin anak sulung lelakinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan