AL-QURAN EXPLORER

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

HARI KELUARGA DI CAMERON HIGHLANG: 18 & 19 DIS. 2009

Khamis, 11 Februari 2010

KENANGAN LALU

Keluarga aku sekarang. Kenangan akhir bersama arwah bonda kami pada Raya Puasa 2003. Semuanya ada menantu lelaki/perempuan serta cucu-cucu kecuali ayah aku.

Dari kiri ke kanan: Pak Ngah Kasa(songkok putih) dukung anaknya Man, adik ku Maznah, Faridah, Ghafar(ayah aku dukung) dan ayah ku(Hj Zakaria, songkok hitam), Mak Ngah ku Hjh Sopiah, adik ku Wie, arwah bondaku(Hjh. Khadijah) dan berdiri di depan adikku Fauziah.

Salam,

Gambar ni aku perolehi dari adik ku Jamaludin yang tinggal di Jitra semasa aku menziarahi anak keduanya Nor Hasni yang akan melanjutkan pergi pelajaran ke Brisbane, Australia pada 10 .02.2010 yang lalu. Dia mendapat gambar ini yang tersimpan di dalam album di rumah bapa saudara sepupu arwah mak aku yang tinggal di Kg.Pandan Kuala lumpur. Gambar ini tiada dalam simpanan kami. Aku dapat agak ianya di rakamkan pada tahun 1975 kerana umur adik aku Ghafar berumur satu tahun masa tu,dan sekarang ini dia telah menjangkau 36 tahun.

Aku dan adik ku Jamaludin tiada dalam gambar sebab masa tu kami belajar dan tinggal di asrama. Masa tu kami baru ada tujuh beradik dan hingga sekarang yang tinggal 9 beradik saja dan yang ke 10 meninggal selepas emak aku bersalin yang tak sempat diberi nama pun. Selepas itu Alhadulillah kami dikurniakan dua orang lagi adik iaitu Zulikifli dan Hayie dan semuanya seramai sembilan beradik. Syukur kepada ALLAH yang telah memberi rezki kepada kedua ibu/ayah sehingga dapat membesar dan memberi pelajaran kepada kami dengan bekerja sendiri yang pendapatan tak seberapa pada masa tu sehingga kami semua telah bekerja sekarang ini.

Yang sulung aku la telah bekerja sebagai er....er..di Sg.Petani, kedua Jamaludin di Airod Alor Setar, ke tiga Faridah sebagai guru di Parit Panjang, ke empat Maznah sebagai sururumah, kelima Wie sebagai guru di Kuala Terengganu, ke enam Fauziah sebagai pensyarah di UTM Skudai(bercuti mengikut suami bekerja di Doha, Qatar), ke tujuh Abd Ghafar sebagai guru di Kulim, kelapan Zulkifli sebagai guru di Kupang dan ke sembilan Hayie sebagai guru di Baling.

Alfatihah untuk arwah mak aku, semoga ALLAH mencucuri rahmat ke atas rohnya dan diletakkan di kalangan orang2 yang beriman, amin.

1 ulasan: