AL-QURAN EXPLORER

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

HARI KELUARGA DI CAMERON HIGHLANG: 18 & 19 DIS. 2009

Ahad, 25 Oktober 2009

APAKAH PAS DI AMBANG PERPECAHAN?


Gambar hiasan

Salam,

Terlebih dulu saya memohon kemaafan di atas luahan hati saya berkenaan dengan berita2 yang tersebar di akhbar arus perdana yang pro umNO dan juga akhbar internet serta blogger berkaitan gelombang yang melanda Parti Islam Semalaysia(PAS) yang saya sayangi. Saya sebagai ahli PAS yang tidak dikenali rasa terpanggil untuk meluahkan rasa hati walaupun tidak di dengari tapi sekurangnya dapat meluahkan apa yang terbuku di hati.

Sebagai ahli PAS yang tegar dengan jujur saya tidak mempercayai langsung apa yang di paparkan di dada akhbar, tetapi saya yakin bagi bagi orang yang diluar PAS akan mempercayainya kerana surat khabar dan TV adalah makanan atau kitab muktabar mereka.

Apalah saya yang hanya bekerja untuk memenangkan calun PAS kerana berjuang untuk ISLAM yang tidak mengharapkan apa2, hanya semata-mata kerana ISLAM, tapi pimpinan PAS membuat kenyataan yang secara tidak kolektif di mana masing2 membuat kenyataan yang membolihkan pehak lawan mengambil kesempatan bagi mengeruhkan keadaan dan kepentingan politik mereka. Dengan mendedahkan tembelang kita pehak musuh akan mengambil kesempatan atas kelemahan kita sendiri.

Apakah? setelah dapat memerentah negeri Kedah dan mengekalkan N Kelantan serta mendapat mandat rakyat bersama PR di Ngri p. Pinang dan Selangor setelah Kerjaan Perak di jatuhkan dengan cara rampasan kuasa(kudeta) maka kita dikalangan kepimpinan PAS sudah tidak sehaluan lagi. Ingatlah pemimpin yang naik dan berkedudukan saperti sekarang terutamanya MB, EXCO, Ahli Parlimen, ADUN dan juga Ahli Majlis semuanya kerana orang bawah ni, penyokong, ahli PAS dan yang tidak berparti yang bekerja keras untuk mendapatkan kedudukan tuan2 pada kedudukan sekarang.

Ini belum lagi dapat memerentah Malaysia lagi. Apa akan jadi kalau ditakdirkan ALLAH kita dapat memerentah Malaysia nanti dlam PRU ke13. Atau bolih jadi ini satu ujian dari ALLAH agar pucuk pimpinan bermuhasabah diri masing2. Saya dan bolih jadi ramai penyokong yang juga ahli PAS dan rakyat marhain yang di bawah ini hanya bolih melihat saja telatah dan lakonan pimpinan PAS tanpa perlu bolih memberi pendapat.

Dalam beberapa hari ini media arus perdana dan media elektronik telah mengambil kesempatan mengekplotasi keadaan yang melanda dalam PAS kini. Kami penyokong masih sayang dan memberi sepenuh keyakinan kepada PAS dan pimpinan untuk menyelesaikan kekusutan yang timbul dengan sebaik-baiknya secara musyawarah. Kebijaksanaan dan pengalaman dalam saf kepimpinan PAS yang ada sekarang hendaklah mengambil keputusan yang tidak akan menghampakan penyokong dan Ahli2 PAS.

Janganlah dalam keadaan PAS dan PR mendapat sokongan rakyat dari kaum India dan Cina dan telah memerentah di beberapa negeri dan mengurangkan majoriti 2/3 di Parlimen maka kepeimpinan PAS bercakaran sesama sendiri dan musuh tidak leka untuk menusuk jarum perpecahan. Jadi bermakna kita tidak dapat menumpukan kepada persediaan menghadapi PRU ke13 akan datang di mana pehak musuk telah pun berlari kedepan sedangkan kita belum pun bermula untuk berjalan kerana asyik leka dengan kemenangan yang lalu.

Akhir sekali saya menyeru kepada semua saf kepimpinan PAS yang akan bermesyuarat pada 28.10.2009 yang akan datang agar dapat mengambil keputusan yang terbaik dengan izin ALLAH agar penyokong dan ahli PAS tidak menjadi tidak tertanya-tanya dan resah gelisah. Bolih jadi isu yang berlaku sekarang direka cipta oleh musuh2 PAS terutama sekali umNO dan BN kerana mereka telah rasa rakyat telah memberi semula sokongan kepada mereka selepas PRK Bagan Pinang yang lalu. Oleh yang demikian mereka akan cuba sedaya upaya untuk memecah belahkan PAS dan PR.

Walau apa pun kita berharap kemelut perpecahan dalam PAS tidak akan berlaku dengan izin ALLAH selagi kita tetap istiqamah dengan ISLAM. Buanglah yang keruh dan ambil yang jernih dan perkukuhkan saf kepimpinan PAS dalam menghadapi apa juga mehnah yang telah berlaku dan akan berlaku. Saya yakin apa yang di paparkan di akhbar dan Tv tidak berlaku dan saf kepimpinan PAS tetap kukuh dalam memperjuangkan ISLAM walau difitnah dengan berbagai tuduhan yang PAS tidak pernah fikirkan.

ALLAHHUAKBAR. MAJU BERSAMA ISLAM. PAS UNTUK SEMUA.

1 ulasan:

  1. salam..
    rasa mcm ni p lg je...tp kna kumpul duit dlu la.
    dulu p masa tu umur 19...

    BalasPadam