AL-QURAN EXPLORER

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

HARI KELUARGA DI CAMERON HIGHLANG: 18 & 19 DIS. 2009

Khamis, 29 Oktober 2009

KEPUTUSAN YANG TEPAT

Salam,

Setelah saya telah pun membaca lapuran dari Malaysiakini dan harakahdaily, sabagai ahli PAS yang istiqamah saya bersyukur kepada ALLAH kerana mesyuarat JK Pas pusat yang telah berlangsung semalam telah membuat keputusan yang tepat. Saya harap pehak pucuk kepimpinan Pas dapat mengambil pengajaran yang berguna setelah kemelut yang menimpa agar kecelaruan dikalangan ahli dan penyokong Pas sebelum ini tidak akan berulang.

Saya yakin ahli Pas dapat menerima apa juga keputusan yang telah diambil malam semalam kerana perpecahan yang bakal berlaku tidak diizin oleh ALLAH apabila perinsip perjuangan kita adalah berteraskan ISLAM tetap utuh walaupun pergolakan dan keributan dalam pimpinan dapat diselesaikan dengan cara syura dan kaedah Islam seperti yang dituntut. Ini menunjukkan kebijaksanaan pimpinan dalam menyelesaikan apa jua masaalah kerana ada dikalangan pimpinan yang terdiri dari kalangan Ulama dan bijakpandai.

Jadi janganlah selepas ini apa-apa kenyataan yang akan dikeluarkan oleh pimpinan dibuat secara sedap mulut saja untuk mendapat liputan akhbar dan media elektronik yang pro kerajaan umNO, dimana mereka akan sedaya upaya berusaha untuk menjatuhkan kerajaan PR dan memecahkan perpaduan yang telah dibina selepas PRU ke12 yang lalu. Apa jua kenyataan yang akan dibuat hendaklah secara kolektif atau musyawarah.

Selepas ini saya memohon kepada ahli, penyokong dan pimpinan Pas supaya kita memperkuatkan dan memperteguhkan jemaah dari sekarang untuk menghadapi PRU yang ke13 dan memberi keyakinan kepada rakyat agar kita dapat mempertahankan kerajaan PR yang sedia ada serta merampas negeri2 yang lain dari umNO seterusnya mengambil alih kerajaan Persekutuan, INSYAALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan