AL-QURAN EXPLORER

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

HARI KELUARGA DI CAMERON HIGHLANG: 18 & 19 DIS. 2009

Khamis, 8 Oktober 2009

PENAMAAN CALON PRK BAGAN PINANG


SEBELUM PERARAKAN MULA


FRU SEDANG BERKAWAL


GAMBAR SEMASA PERARAKAN

Salam,

Pada hari sabtu 3.10.2009 yang lalu aku berkesempatan menghadirkan diri dengan 4 lagi rakan2 dari sg.petani menyertai perarakan calon ke pusat penamaan calon di Bagan Pinang PD. Kami tiba seawal pagi dan sempat solat subuh di Surau polis yg tereletak berhampiran pusat penamaan calon.

Penyokong PR telah mula berkumpul di depan stesen minyak ESSO mula jam 7 pg lagi. Orang ramai mulai bertambah sehingga jam 8.30 pg dan dianggarkan melebihi 10 ribu orang. Perarakan bermula dengan di ketuai olih TG Haj Hadi dan saf2 kepimpinan PR dengan jarak perarakan l/kurang 1 km. di mana kepala telah sampai ke pusat penamaan calon dan ekor belum sampai.

Di ringkaskan cerita dengan tak semena2 terdengar sorakan olih penyokong PR yang di mana kelihatan Dato' Aziz Rahim dan Dato' Ismail Sabri Yaakob berjalan dikalayak penyokong PR. Aku berdiri jarak 15m dan kelihatan penyokong PR mengejek mereka dan rombongan tersebut dan sambil memberi laluan kpd mereka untuk ke pst penamaan calon di mana kelihatan penyokong BN sambil membalas teriakan kpd pnykg PR.

Semasa itu aku tengok tiada terdapat sebarang keadaaan tegang pun dan tenang saja. Aku tak nampak pun Aziz Rahim kena tumbuk seperti didakwanya. Kalau lah dia kena tumbuk pasti terdpat keadaan kelamkabut antara kedua penyokong. lagi pun polis berpakaian bisa ramai di situ dan juga FRU. Pasti mereka tidak akan berdiam diri dan depa akan pasti mengawal keadaan dan terus menangkap penumbuk2 curi.

Aku juga tengok selepas bersurai Aziz Rahim & Ismail Sabri Yaakob berjalan keluar dengan tenang di kalangan kelompok PR sambil diejek saja olih pnykg PR. Setelah semuanya selesai kami pun bertolak balik ke SP dan esoknya aku tengok Utusan Meloya gambar Aziz Rahim tunjuk tengkok yang kena tumbuk dan malamnya aku tertengik berita TV3 suku tengkok dia kena balut. Yang depa dok jalan masuk melalui kawasan yang telah dikhaskan olih polis untuk PR buat apa, nak cari nahas la tu.

Hai teruknya kena tumbuk sampai berbalut tengkok, dia kata kepala pening dan loya selepas 2 hari kena tumbuk. Biasanya kalau kena tumbuk sampai teruk macam tu, masa tu juga dia dah rasa dan jatuh la la tu juga. Ni lah akai keling orang kata, nak bohong pun padan2 la jangan sampai orang tak percaya. Kalau sapa tak pi memang depa percaya terutama sekali org UMNO BN. Aku rasa Umno pun tak berapa caya pasai lepas 24 jam baru rasa. Aku rasa dia buat2 loya selepas dia pikiq apa pula dia nak tipu dan buat isu di PRK Bagan Pinang selepas dia tak berjaya di PRK K. Trg dulu.

Tu lah modal BN nak kelirukan kan rakyat, kata pnykg. PR ganas dan samseng. Aku yakin InsyaALLAH calon PAS dari PR akan menang pada PRK 11.10.09 dengan izin ALLAH, itu pun kalau undi pos menyebelahi PR dan tanpa diugut dan diumpan dengan projek mee segera kerana rakyat semakin bijak.

TAKBIR, SOKONGLAH PERJUANGAN ISLAM.

3 buah kereta hitam dalam video tu la yang di naiki olih depa.

2 ulasan:

  1. hehehe dah pandai update blog dah..bagus tuan RE post berita2 semasa..dpt lah kami tgk dan baca walaupun x kesempatan pergi sana..keep it up bro..

    BalasPadam
  2. Salam sahabat...

    Semangat betul nampak...Moga istiqamah!!

    BalasPadam