AL-QURAN EXPLORER

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

HARI KELUARGA DI CAMERON HIGHLANG: 18 & 19 DIS. 2009

Isnin, 28 Disember 2009

KENDURI DI RUMAH MEJAR HAJI WAHID

Pak Hassan-ketua mengidang kami(tengah)

Petugas muslimat- dok rehat(mengadap kamera tu bini aku), letih sangat la tu.

Kaunter laksa pun ada

Petuga basuh pinggan-Haji Rahim(kaca mata hitam) tu ketua nya.

Petugas bhg. basuh pinggan


Pak Berahim-orang kuat pakatan kami- dok sentai bubur


Pak Long(bagi ada saja-nak buat kerja bukan larat sangat)

Sabtu - 26hb. Dis. 2009.


Pada hari ini satu kenduri kahwin telah diadakan di rumah tuan Hj. Mejar Wahid satu lorong dengan aku(Lorong Inai 3, Tmn Ria Jaya, Sg. Petani). Ia sempena perkahwinan anak lelaki beliau. Ia diadakan secara kontrak(Catering) . Walau pun begitu semua urusan dari pemasangan khemah, mengidang dan basuh pinggan dilaksanakan oleh ahli pakatan kami.

Semua petugas lelaki telah diberikan 1 helai T shirt(merah) dan tuala(biru) sebagai kenangan untuk dipakai pada hari tersebut. Semua ahli pakatan kami menjalankan tugas dengan baik saperti mana yang dirancang. Selain menu khusus yang dihidangkan terdapat juga menu tambahan saperti laksa, bubur dan juga satay. Majlis berjalan dengan lancar di mana menu telah mencukupi malah terdapat lebihan.

Majlis kenduri berakhir pada jam 5.30 ptg. dimana semua khemah, pinggan dan lain2 peralatan kami dapat kemaskan dengan sempurna. Selepas semuanya selesai kami di bekalkan dengan ole2 untuk dibawa pulang oleh Hj.Wahid sebagai ucapan terima kasih atas penat lelah kami pada hari itu.

Disebalik kesempurnaan majlis tersebut terdapat beberapa orang kuta kami yang memainkan peranan, terutamanya Pak Berahim sebagai setiausaha yang menguruskan semua peralatan saperti khemah, meja, kerusi, pinggan mangkok dan lain2 lagi. Selain itu Pak haji Rahim sebagai ketua basuh pinggan, Pak Hasan sebagai ketua mengidang dan lain lagi yang dapat saya sebutkan di sini, yang semuanya telah menjalankan peranan masing2 dengan jayanya.

Pakatan kami ini akan berterusan, InsyaALLAH walaupun majlis kenduri dijalankan samaada dengan cara kontrak atau gotong royong. Kepada Mejar Hj. Wahid kami semua ucapkan ribuan terima kasih kerana jemput kami makan kenduri dan bagi baju/tuala seorang sehelai dan juga ole2 yang lain.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan